Pages

Advertisement

Monday, November 14, 2011

[Cuti -Citu Kodiang] Raya Korban


Assalamualaikum....

Bagi entri kali ini,aku akan menceritakan pasal kehidupan aku sepanjang cuti Hari Raya Qorban bagi tahun ini....Cuti........ itu yang dinantikan kepada pelajar macam aku ini hehe...bukan apa balik kampung ni best...boley tenangkan fikiran yang tengah serabut dengan Final Year Projek,test,kuiz,asement bla bla bla....Menci!!!!..Ini adalah aktiviti aku masa aku bercuti kat kampung halaman aku..hihi

Mesti la Hari Raya Qorban punya cerita...Gambar ini aku snap masa aku p tolong kat rumah Pengetua sekolah merangkap Mufti Negeri Kedah Darul Aman kebanggaan aku,maupun orang kampungku...Aku bersama geng2x aku ditugaskan untuk menetak (menakek) tulang belulang lembu.Pergh penat yang amat.,mau taknya tulang lembu ni macam besi pun ada jugak..Tapi aku berpuas hati walaupun penat.InsyaAllah kalo ada umur tahun depan aku pergi tolong lagi.


``````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````````

Daging hangus.hahahaha
Hari Raya Kedua pulak umah membe baik aku buat korban.Aku apa lagi serbu rumah dia pulak.Aku planning asal nak p tolong sembelih lembu,tapi dek kerana bangun pun dah pukul 10 pagi,pegi ja umah membe aku puih dah siap sembelih n lapah da..Gua apa lagi dah tak da keja nak dibuat....masak memasak la jadi keja aku...Nah ni dia hasil ayaq tangan bujang aku dan membe-membe aku..Tuuu diaaa baek punya.....

Perut lembu bakar....

Ulam ulaman...

Hahaha..Amacam anak-anak dara kat luar sana?? tercabar tak dengan penangan masakan orang-orang bujang macam kami ni??Kalo terasa tercabar...Moh majukan diri anda dalam bab-bab masak memasak ni sementara dok bujang..kalodah kawen tak pandai masak lagi...Alamatnya makan kedai la suami anda..hihi..


ok aku blah dulu...ada idea aku coret lagi tang ni..ok babai..
Salam..~~~~~

0 comments:

Advertisement