Pages

Advertisement

Thursday, December 27, 2012

TPC Penang History

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Teringat kembali kenangan semasa berkerja sebagai Process Tech di TPC(M) Sdn Bhd,Penang.Masa ini umur aku baru 22 tahun.Fresh graduate dari Polimas.Ini adalah kilang kedua yang aku bekerja selepas kilang pertama Fuji Electric Kulim Kedah.Aku berkerja di sini bermula tahun 2008,dan aku sempat bekerja di sana selama 1 tahun.Dek kerana ekonomi dunia meruncing,aku dan rakan-rakanku terkena tempiasnya.Maklum la kilang TPC ini sebuah kilang semiconductor yang produce multilayer ceramic capacitor.So,kami ditawarkan VSS (voluntary separation scheme) yang mana kami diberi saguhati/pampasan yang dikira berdasarkan selama mana kami berkhidmat.Alhamdulillah dengan duit itulah aku guna untuk aku sambung degree.Alhamdulillah sekarang aku dah mendapat segulung Ijazah.


aku dan rakan-rakanku.


Sempat posing bersama operator lagi

Posing lagi

Apit (posing menggoda)

Model Product.




Desi,awek indonesia ni...haha

Posing maut....


Dari kiri,Pak Aq,aku,apit.farid.hani
Duduk: Kuga (Team Leader)

Banyak pengalaman yang aku dapat time aku bekerja disini,nasihat-nasihat daripada rakan-rakan,team leader,engineer,superviser akan aku guna untung mengharungi kehidupan aku.Tanpa mereka,mungkin aku tidak menjadi apa yang aku jadi sekarang.

Sekian
Wasalam.

0 comments:

Advertisement