Pages

Advertisement

Thursday, June 30, 2011

S..A..N..T..A..U...



Assalamualaikum sume....ahaaa korang paham x tajuk kat atas ni??Santau..ni bukan nak cite pasal movie santau yg ade Zul Handy Black tu..tapi nak review episod Al-Kuliyyah..Ada satu episod yg memang tertarik menarik kau mang da Boom la..Pasal santau ni.Banyaaaakkkkkkkkkkkk pengisian yg berguna wat korang sume..termasuk la aku skali..

Negara kita ni nama je da modern..tapi bab2 santau..sihir..kemaen lagi sama NAIK gak...haishhh..wokeyhhh sbelum choww ni ada Tanda-Tanda incase terkena santau..ni pon amek dari notes yg Ustaz dalam Al-Kuliyyah  2.Baik korang check mana la tao kan..kot2 terkena. Jangan korang lak yg dok menyantau orang...OK checkout:


TANDA-TANDA KENA SANTAU..
   1) bawah mata lebam
   2) kuku berwarna kebiruan
   3) sakit sendi-sendi utama
   4) batuk berdarah
   5) batuk berlarutan (ni setaon pon x hilang2 batoknye)
   6) ada kesan lebam selepas tidur
   7) mimpi baby
   8) mimpi jatuh bangunan @ tempat tinggi
   9) mimpi dikejar haiwan yg berbisa
  10) mimpi terkena benda-benda tajam
  11) mimpi dipatuk ular (haa yg ni besenye pompuan ingat ada orang nak masuk 
        meminang..sebenarnya bukan ye)

Saturday, June 18, 2011

Highest Glass Floor of the World in Chicago USA




Jika anda takut ketinggian, ia mungkin masa untuk melihat dari sekarang.Tidak puas dengan mempunyai bangunan tertinggi di Amerika, pemilik Menara Sears di Chicago telah memasang kotak kaca ditingkat 103 untuk melihat platform yang melekat keluar dari bangunan.Anjung yang digantung 1353 kaki di udara dan menganjur empat kaki dari Skydeck bangunan.Fuyoooo....Ada berani ke? hendak terkucir kalau duduk kat situ.Aku tengok enjoy je budak-budak ini.









Syiling emas terbesar didunia bernilai USD 1million




P/S: Apa korang mau buat kalo dapat duit ini.?? Selalunya duit syiling kita asyik nampak pun RM1 je..ni USD 1mil tu......

Kapal Angkasa USA (Naik satu,turun bercouple)


Kapal Angkasa USA (Naik satu,turun bercouple).Pelik tapi benar,inilah yang dikatakan teknologi.
























Penjara Tihar,India yang menakjubkan.



Penjara Tihar, juga dikenali sebagai Penjara Tihar dan Tihar Ashram, merupakan kompleks penjara terbesar di Asia Selatan. Ia terletak di Tihar kampung, kira-kira 7km dari Chanakya Puri, ke barat NewDelhi,India. Kawasan sekitarnya dipanggil HariNagar.

Penjara dikekalkan sebagai Institusi pusat tahanan. Objektif utamanya adalah untuk menukar tahanan ke dalam anggota biasa masyarakat dengan menyediakan mereka dengan kemahiran yang berguna, pendidikan dan peraturan. Ia bertujuan untuk meningkatkan penghuni 'harga diri dan mengukuhkan keinginan mereka untuk memperbaiki hidup. Barang dibuat oleh tahanan menggunakan jenama Tihar.


Komplek Penjara Tihar,India

Banduan dibahagian pembuatan perabut


Bahagian pembuatan kertas
Metal working section


Bakery section

Kedai yang menjual barang dibawah jenama Tihar.


10 Bahan bahaya dalam ubat gigi!!!



As salam...

Tahukah anda ubat gigi yang kita guna setiap hari mempunyai 10 bahan berbahaya didalamnya.Mesti ada antara kamu yang tahu dan ada yang tak tahu.So hari ini aku nak kongsi sedikit.Ubat gigi adalah salah satu perkara yang hampir semua orang menggunakan hari ini,tetapi apa yang membuatkan campuran ini begitu istimewa? Sama ada anda berus gigi sekali setiap hari atau tiga kali sehari, kemungkinan besar anda tidak pernah mengambil masa untuk membaca  senarai bahan di belakangnya. Ada yang percaya bahawa bahan-bahan yang terkandung di dalam pakej standard ubat gigi adalah penting - lain-lain percaya bahawa air mungkin hanyai berkesan. Akhirnya, ada sebab yang baik mengapa pakej ubat gigi memberi amaran: "Jangan menelan!"

Bahan-bahan yang terdapat didalam uba gigi.

10. Formaldehyde

Formaldehid membunuh semua bakteria  kecil yang terdapat di gigi selepas makan atau tidur. Jika sejumlah besar formaldehid  sengaja ditelan, hasilnya boleh menyebabkan kematian, kerosakan buah pinggang, kerosakan hati, dan kematian.


9. Detergent

Busa, sabun, pengaktifan! Apa ubat gigi akan  rasa tanpa sabun yang memuaskan?Pengeluar menggunakan bahan pencuci biasa untuk menyenangkan hati orang ramai yang lebih suka ubat gigi berbuih. Sementara buih mungkin menyeronokkan, berhati-hati jika anda secara tidak sengaja menelan sejumlah besar bahan ini boleh menyebabkan pembakaran saluran pencernaan.

8. Seaweed

 Rumpai laut , Berita baik ialah rumpai laut tidak toksik. Malah, rumpai laut mempunyai beberapa faedah nutrisi.


7. Peppermint Oil

Minty, minty, minty! Nafas segar hanya boleh disimpan segar dengan bantuan minyak pudina! Walaupun menyegarkan apabila memberus gigi menggunakan ubat gigi,minyak pudina boleh menyebabkan denyutan perlahan, pedih hulu hati, dan gegaran otot jika ia dimakan.


6. Paraffin
 Jika anda menelan bahan ini, anda mungkin berakhir dengan sakit perut, mual, muntah dan sembelit yang teruk.

5. Glycerin Glycol
Tidak pernah mendengar tentang bahan ini sebelum ini? Pasti tentang itu? Glikolgliserin ditambah kepada ubat gigi untuk mencegah paste daripada menjadi terlalu kering - ia juga terdapat dalam bahan antibeku. Walaupun gliserin tidak toksik, bahan tambahan ini boleh menyebabkan loya jika ditelan.

4. Chalk


Kapur. Terima kasih kepada fakta bahawa kapur dibuat dari exoskeletons, ia cukup keras untuk menghapuskan semua kotoran pada gigi putih mutiara anda. Habuk kapur boleh menyebabkan masalah paru-paru jika disedut melalui ubat gigi, dan menelan sedikit kapur boleh menyebabkan pendarahan.

3. Titanium Dioxide
Ini adalah satu lagi ramuan ubat gigi biasa, walaupun ia biasanya ditemui di cat putih.Apabila ditambah kepada ubat gigi, titanium dioksida mempunyai kesan selamat pada gigi kerana ia di dinding - ia memastikan gigi anda putih (selama beberapa jam, sekurang-kurangnya!). Meminum titanium dioksida tidak akan menyakiti anda,tetapi ia tidak digalakkan.


2. Saccharin
Saccharin adalah bahan yang manis,tetapi tidak terlalu manis.Bahan ini yang akan membuatkan anda suka pada rasa manis ubat gigi anda.

1. Menthol
Satu bahan terakhir untuk menambah rasa mint kepada nafas anda. Tanpa mentol, ubat gigi mungkin rasa  kapur, gliserin, parafin, detergen, titanium dioksida,dan rumpai laut! Teruskan dan menelan mentol jika anda suka, tetapi menghidu  teh mengandungi menthol adalah idea yang jauh lebih baik berbanding getah pada  ubat gigi anda.

There was an error in this gadget

Advertisement