Pages

Advertisement

Sunday, June 5, 2011

Kahwin....!!




As salam...

Salam hari Ahad semua....aku tak tau la nak buat ape petang-petang ini,nak tidor panas,nak kuar lepak awal lagi so apa lagi updates blog kesayangan je la..Hari ini aku nak cerita pasal Kahwin ( hihihi Gatai!!),korang pun semua tahu sekarang musim cuti sekolah so,time-time ini la si teruna dan si dara di seluruh Malaysia disatukan (kalau orang kampung aku kata sekarang ini kira musim mengawan la huhu ),maksud aku kahwin la,kalo dah kahwin mesti la ada kenduri.Kalau dah kenduri mesti la kita sebagai jiran atau qariah patut mesti wajib pergi tolong.Kang diorang kata "hendak hidup bermasyakat ke tak?? " kalau tak pergi tolong...

Aku baru saja balik dari tempat kenduri,meriah jugak pergi tempat kenduri tadi,ramai kengkawan sekolah  rendah n menengah aku jumpa kat sana,yang terkejutnya lama aku tak jumpa tup tup jumpa sudah kahwin,siap anak dua lagi...fuuuuyoooooo.....terbeak....so diorang ini apa lagi tanya la aku...."hang bila lagi??? takkkan tak dak calon kot.......??? ..Aku apa lagi senyum je la...then aku jawab : "nanti kenduri aku panggil la mai makan nasik minyak..sabaq sat........ngaji pun tak abih lagi......"

Kawan-kawan ramai dah kawin aku???,mybe InsyaAllah kalo murah rezki, sampai seru,ada jodoh tak kemana...Sapa tak mau kawin oiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!....


0 comments:

Advertisement