Pages

Advertisement

Saturday, February 26, 2011

[Tips Download] Search file Mediafire dengan mudah



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Berforum??mesti hangpa kata aku ini dok rajin dengar forum perdana ehwal islam kan?? hehehe(aku tengok jugak kadang-kadang)...sebenarnnya selain hobi aku bermain games PES dengan tengok muvie...aku ada satu lagi hobi yakni berFORUM...berForum disini maksudnya seperti forum Gempak.org,Fanfare community,halaqah.net,lowyat.com,Warezmy.net,Gudangmedia.net dan banyak lagi la forum- forum yang aku selalu lepak..ada jugak la forum luar negara aku lepak..

Hangpa tau sebab apa aku suka sangat berforum,kadang-kadang tu sampai 2 jam aku ngadap lappy aku semata-mata nak melayan forum je..Dalam forum ni b0ley dapat banyak ilmu.Antaranya adalah berkaitan:

  • Komputer -merangkumi aspek nak jaga lappy,nak increase speed lappy dan macam-macam lagi yang berkaitan dengan komputer
  • Software - Banyak dalam forum kadang-kadang ada sofware yang tak pernah jumpa,akan jumpa disana
  • Hadware Komputer-Ada sesetengah forum ini boley jual beli hardware secara online (so senang la kalo korang hendak jual or beli hardware)
  • banyak lagi la faedahnya..tetapi ada jugak keburukannya ok..tapi kena pandai-pandai layan forum yang boley memberi manafaat kepada kita dan orang ramai.

So kat sini aku nak share ilmu yang aku dapat ketika berforum...tutorial ini khas untuk sesiapa yang suka mendownload.Ini cara senang hendak search lagu,video,comic,compressed files Link Api (mediafire).Sebab apa Mediafire?? kan kalau link seperti hotfile,fileserve,rapidshare,megaupload semua kena bayar dan tak boley download secara serentak (parallel),kalau guna link Mediafire ini free........Ikut step by step ok kengkawan...


Open browser pilihan anda e.g (Mozilla Firefox/Chrome), dan taip di search box seperti berikut:

(a) Untuk search semua file music yang berada pada MEDIAFIRE
      site:mediafire.com mp3|wma|ogg

(b) Untuk carian terperici mengenai album/nama artis dan sebagainya
      site:mediafire.com mp3|wma|ogg "taip nama artis/album"

(c) Untuk carian video
     site:mediafire.com asf|rm|avi|mp4|wmv|flv "taip nama artis/album"

(d) Untuk carian comics
      site:mediafire.com cbr|cbz "taip nama comic"

(e) Untuk compressed files/archives
     site:mediafire.com rar|zip|exe "taip nama file"

1 comments:

yahaya said...

terima kasih kerana berkongsi...

Advertisement