Pages

Advertisement

Thursday, January 3, 2013

Video Muhasabah Diri



Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.


Untuk sesi muhasabah diri kali ini aku ingin berkongsi video-video yang selalu aku dengar time aku hendak tidur.Setiap kali hendak tidur aku seringkali mengingatkan diri yang kurang ilmu agama ini untuk bermuhasabah diri.Itu adalah perkara wajib didalam rutin harian aku.Tidak lengkap hariku tanpa mendengar video-video ini.

Aku suka mendengar ceramah agama yang disampaikan oleh mantan mufti Perlis iaitu Prof Madya Dato' Dr Mohd Asri Zainul Abidin (DrMAZA).Ini kerana ceramah yang beliau sampaikan amat padat dan mudah difahami.Selain aku juga aku juga meminati ceramah yang disampaikan oleh Ustaz Don yang menepati citarasa orang muda belia sekarang.

Ok mari kita bermuhasabah diri masing-masing dengan mendengar video di bawah ini.Selamat menonton dan  memahami bait-bait yang disampaikan oleh Prof DrMAZA dan Ustaz Don Daniyal.Mari renung sejenak rakan-rakan sekalian.Jikalau rakan-rakan mempunyai video lain bolehlah post diruangan komen dibawah.

Kredit kepada peng'upload' video-video dibawah ini.

Sekian,
Wasalam.

Ustaz Don Daniyal (Anak Asset ke Syurga atau Neraka )



Jangan bersedih, sesungguhnya Allah bersama kita!



Harapan dan kembali - taubat dan doa




Dr Asri-Hakikat TAKDIR


DR ASRI-SURATAN @ KEBETULAN


0 comments:

Advertisement