Pages

Advertisement

Sunday, July 17, 2011

Aku,basikal tua dan Kodiang


Aku,basikal tua dan Kodiang


Selepas berminggu-minggu aku lepak di penang,hari-hari sibuk dengan kerja,kerja,kerja...(padahal praktikal jer).Saban hari mengharungi jalan raya yang penuh sesak dengan kenderaan..oh penang..sesak bebenau..tak sukeeee....(geli..aihhh...).Tapi ada banyak benda yang aku suka gak kat penang..tu nanti aku ceritakan lain kali ok..

Hari berganti hari maka aku pun balik la kekampung tempat tumpah darahku yakni Kg Kodiang KDA...Setibanya aku dikampung alangkah seronoknya dihati tatkala menyedut udara yang segar bugar,sawah padi,kebun getah,pokok jagung yang takkan dapat kalo dok kat penang..bandaraya yang penuh sesak dengan asap-asap kenderaan...(cerita macam aku dah tak balik kampung berpuluh-puluh tahun erk..padahal baru 2 minggu je pun..)

                                                 **********************************************************

Hari pertama sampai kekampung,macam biasa la kena basuh baju yang aku bawak balik (malas nak basuh kat umah sewa),kemas apa yang patut,then apa lagi on9 la.Sedang dok seronok on9,tetiba tot tot tot...(nada mesej henset kesayangan aku),aku cepat-cepat tekan butang 'read' kot-kot kesayangan den mesej...tapi membe den yang mesej.Mesej berbaur cam kat bawah ni...



****(Memberku):Apa barang dok rumah jadi anak dara,kayuh jum   petang ni??

Aku:Hahahahaha....tuih kata aku anak dara,aku dok on9 kat umah ni...hang tau mana aku balik kampung??

****:Aku nampak hang tadi p kedai..
Aku:Owh yaka,set kul 5.30 kita start kayuh keliling kg ok..
****:ok......


Sebelum keluar sempat lagi aku cari muvee untuk aku donlot..tuk aku tgk kat penang nanti.Al maklum la,rumah sewa tv pun tak da,internet lagi la tak de...hampeh...macam dok kat negara mundur,tak tau perkembangan dunia,isu-isu semasa....hampeh (arrgghhhh....).Tepat pukul 5.30ptg aku sampai dekat umah membe aku dengan mengayuh basikal tuaku...hehehehe...sekarang kan tengah tren budak-budak muda kayuh basikal,ala basikal macam azizulhasni tu...apa nama pun aku tak tau,tapi bagi aku basikal tua aku tetap dihati.(hehehehe poyo tuihhhh....).

Aku bersama-sama rakanku memulakan kayuh memecah rekod kampung Kodiang,yakni mengayuh beskal tua sejauh 200km.hahaha...disebabkan target 200km tu mungkin tak dapat kami capai,so kami pecah rekod dengan kayuhan sejauh 10km je...hihi...tu pun penat yang amat...sempuuuut oiii........so setakat inilah entri kali ini.Lain kali ada idea aku tulis la....

1 comments:

Keyyah said...

macam orang ulu ja xtau perkembangan semasa..hahahaha..

weii adek..bukan mak kata kwn2 ang bole bau ka kalo ang balik kg..hahaha

There was an error in this gadget

Advertisement