Pages

Advertisement

Tuesday, March 22, 2011

NEVER GIVE UP...... ANDA MAMPU MELAKUKANNYA



Assalamualaikum dan Selamat sejahtera



Hai semua.......Apa itu jangan mengalah.Menurut kamus kepala otak aku (bukan kamus oXpod) jgn mengalah bermaksud kita melakukan sesuatu dengan bersungguh-sungguh berulang ulang kali,walaupun tak dapat apa yang dikehendaki dan dihajati,TAPI kita buat,buat,buat,buat sampai dapat.

Kita kan seringkali dengar perkataan 'Jangan Mengalah,' buat ape pun dengan bersungguh-sungguh baru dapat hasilnya nanti.Emak,ayah selalu berpesan kalau hendak dapat sesuatu benda atau capai sesuatu perkara jangan sesekali cepat mengalah,kalau mengalah TAK DAPAT la jawabnya...

Kita yang cukup sifatnya ini ,ada kaki,tangan,mata,telinga,hidung kan dapat melakukan apa saja...bak kata kawan baik aku kat kampung "NOTHING IMPOSSIBLE" (speaking kot walaupun dia keja kampung ja.cayalah ).Untungkan kan kita dari orang yang lahir-lahir tak da kaki,tangan dan sebagainya (Syukur Alhamdulilah)

So jum la sama-sama melayan video kat bawah ini..Video ini Lecturer aku yang tayang masa nak start kuliah beberapa minggu or bulan yang lalu (tah aku pun dah lupa dah).Aku kagum dengan dia.walaupun tak da tangan dengan kaki dia mampu lakukan apa yang org sempurna badan lakukan.

Kita ini,ada ja tangan belum tentu lagi boleh buat apa yang dia buat..Ai merepek panjang betoi.Al maklumla baru bangun tidoq... ok apa Never Giv up. ANDA MAMPU MELAKUKANNYA ~~~~


                        

3 comments:

Keyyah said...

yup adek.. don't ever give up... chaiyok2.. tetiba akk dapat semngat baru..huhu

puanbee said...

salam sy dah review blog ni jom tengok hee

http://puanbee.com/segmen-puanbee-review-blog-pancaroba-dunia/

AziziBasyah said...

betul tu...setiap yg terjadi pasti ade hikmahnya..huhu

Advertisement