Pages

Advertisement

Saturday, February 12, 2011

Katakan Tak Nak Untuk Sambutan Hari Kekasih








Assalamualikum dan  Salam sejahtera.


Aduh bosannya hari ni,dok lepak bilik je.Cerita pasal  bulan Februari ni umum semua tahu,tambah-tambah untuk couple-couple kat luar sana pasal dengan Hari Kekasih (HK).HK ni selalu disambut pada 14 Feb setiap tahun.Sekarang ni kan kira dah jadi trend couple-couple ni sambut HK ni,konon-konon nak menghargai pasangan la,kasi hadiah,bunga,macam-macam lagi la..

Tetiba terdetik dalam hatiku beberapa persoalan dengan perangai anak-anak muda sekarang ni..Kenapa??Mengapa??Pasaipa??Dok tiru sapa??bangga ka?? sambut HK ni..padahal HK ni kalo sambut hukumnya haram,boleh dianggap murtad.Yang dok pi sambut gak pasaipa.Tapi biasa la manusia,apa yang tak boley nak buat tu la nak buat kan.
So tepuk dada tanya selera wahai rakan-rakan sekalian.



 Ingatlah firman Allah S.W.T

“Orang Yahudi dan Nasarani tidak akan senang kepada kamu sehingga kamu mengikuti agama mereka. Katakanlah, ‘Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar).’ Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti keadaan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu.” (Surah al-Baqarah, ayat 120)


Dan juga hadis Baginda s.a.w:



“Pertama, jika dia mencintai Allah dan Rasulullah lebih daripada lain-lainnya. Kedua, jika dia mencintai sesama manusia semata-mata kerana Allah. Ketiga, enggan kembali kepada kekafiran setelah diselamatkan Allah daripadanya, sebagaimana enggan dimasukkan ke dalam neraka.” (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim).


1 comments:

Res2 Supply said...

Selamat menyambut Maulidur Rasul...itu yg lebih baik. Moga kita tergolong dlm kalangan org2 yg beriman. Amin..

There was an error in this gadget

Advertisement